Werkvorm – spelletjes


Een bordspel kun je inzetten om stof te herhalen, de te leren sommen leuker of anders aan te bieden, te ontspannen en/of een les mee af te sluiten.

Bij verschillende van onze spelborden kun je kaarten gebruiken.
Bij taal zijn dat de kaarten beeldvorming.
Bij rekenen somkaarten, aantalkaarten e.d.
En voor verschillende vakgebieden kun je opdrachtkaarten neerleggen.

De kaarten en opdrachten liggen op het spelbord.
Je gooit met de dobbelsteen. Je zet je pion op het goede vak.
De kleur waar je op komt, bepaalt of je een kaart beeldvorming pakt of een opdrachtkaart.
Iedere keer is het spel anders, want iedere keer leg je andere kaarten neer.

Onze ervaring leert dat de kinderen erg genieten van de spelletjes en het leuk vinden als er een opdracht bij zit.
Het levert vaak leuke gesprekken op. Er wordt veel gepraat en gelachen.
We laten het spel vaak achter in de groep. Dan kan het spel nog eens met een maatje gespeeld worden.